Pri prechádzke okolo predvolebných billboardov sa dá všimnúť, že Modrí, Most-Híd zvažovali v kampani použiť kritizovaný trik s financovaním kampane cez stranícku firmu. Nakoniec od toho upustili a kampaň financujú priamo cez stranícky transparentný účet.
Úmysel však prezrádzajú chybne vytlačené billboardy s podobizňou Mikuláša Dzurindu, naproti tomu na pútačoch s Lászlóom Sólymosom sú všetky informácie uvedené správne.
O čo ide. Na chybných billboardoch je ako objednávateľ uvedená obchodná spoločnosť Modrí služby s.r.o. Má ísť o stranícku firmu, ktorá sa však pod týmto menom ešte nedá nájsť. Modrí, Most-Híd totiž kúpili takzvanú ready-made firmu a do obchodného registra ešte nebola zapísaná zmena jej názvu, sídla ani vlastníckej štruktúry.
Na transparentnom účte strany však nie je žiaden prevod v prospech účtu tejto firmy. Prvý podpredseda Modrých, Most-Híd Ľuboš Schwarzbacher vysvetlil, že pôvodne zamýšľali v kampani využiť stranícku firmu, nakoniec to neurobili, no omylom išli do výroby billboardy s chybne uvedenou informáciou o pôvodne zamýšľanom objednávateľovi. V blízkej dobe by ich mali prelepiť.
Výpis z transparentného účtu potvrdzuje, že billboardy s chybnými údajmi v skutočnosti platila strana, nie firma.
Kritizovaný trik. Transparecny International Slovensko, ktorá monitoruje výdavky na volebnú kampaň a transparentnosť jej financovania, dlhodobo kritizuje, ak strana na financovanie kampane využije stranícku firmu alebo jedinú agentúru. Na transparentnom účte je totiž v takom prípade vidieť iba jednu alebo niekoľko väčších platieb v prospech firmy alebo agentúry, no komu, za čo a koľko nakoniec platí už verejnosť nevidí. Najznámejším používateľom tohto triku je Smer, ktorý aj túto predvolebnú kampaň sčasti financuje cez vlastnú firmu Agentúra SMER, s.r.o.